Waarom met je bedrijf inzetten op klantgerichtheid?

04 juni 2018

Waarom met je bedrijf inzetten op klantgerichtheid?

1) Respect

Indien een klant het gevoel heeft dat hij /zij een centrale rol heeft gedurende de samenwerking of aankoop zal deze meer respect hebben voor je medewerkers. Als er dan toch eens iets fout loopt zal je klant dit sneller door de vingers zien. Onder het motto: we zijn allemaal mensen en mensen kunnen al eens een fout maken.

2) Loyaal

Aangezien de klant zich belangrijk voelt, zal deze minder snel overwegen om van leverancier te veranderen. Loyale klanten zorgen voor de groei van je onderneming. Je kan hier op bouwen.

3) Marge

Gelukkige klanten zullen sneller openstaan om “iets extra” af te nemen van je onderneming. Cross & upselling zullen vlotter verlopen. Met andere woorden: dit heeft een positieve impact op je marge.

4) Klanten

Een gevolg van in te zetten op klantgerichtheid is dat je klanten gelukkiger zullen zijn. Mede hierdoor zullen je klanten je bedrijf spontaan en warm aanbevelen bij andere beslissingnemers. Niets leuker dan op aanbevelingen van klanten te werken. Deze groep van mensen gaan sneller overtuigd zijn van je kwaliteiten als bedrijf.

5) Energie

Positieve feedback van klanten zorgt voor een energie boost bij je medewerkers. Als je klant voelt dat hij / zij een centrale rol krijgt, zal de positieve feedback dus wel volgen. Je medewerkers zullen complimenten ontvangen over hun manier van werken.

Gelukkige medewerkers zorgen bovendien voor gelukkige klanten en andersom.


Nog niet overtuigd van het belang van klantgerichtheid? Stuur me gerust een bericht via een van onderstaande kanalen. Dan maak ik met veel plezier tijd vrij om hier dieper op in te gaan.

E-mail: bran.van.welden@train-time.be
GSM: 0491 07 66 76

Laat uw medewerkers uitblinken

Website by