Gebruikt u de naam van uw klant?

15 december 2017

Gebruikt u de naam van uw klant?

Al 2 jaar ga ik maandelijks naar dezelfde kapper. Dit komt door de goede service die ik hier als klant krijg en de kwaliteit waarmee men mij steeds weet te overtuigen.

Deze kapper is niet bepaald de goedkoopste, maar toch is het op die 2 jaar tijd nog nooit in mij opgekomen om een andere zaak te proberen.

Onlangs ging ik hier naar goede gewoonte opnieuw langs. Vanaf de binnenkomst werd ik onthaald zoals altijd, op een enthousiaste en vriendelijke manier. Wat me deze keer echter opviel was dat de medewerkster mijn naam gebruikte. Ik heb het niet geteld, maar de kapster in kwestie heeft mijn naam (voornaam) zeker meer dan 5 keer gebruikt. Misschien komt dit door mijn beroepsmisvorming dat ik aan dergelijke zaken aandacht schenk, maar toch vond ik dit zeer sterk en persoonlijk overkomen. Ik had nog meer het gevoel dat ik als klant wel degelijk een persoon was en niet zozeer een nummer.

Dit om maar aan te tonen dat het soms niet zo ingewikkeld hoeft te zijn… gebruik geregeld de naam van je klant en ik ben ervan overtuigd dat je mede hierdoor kan aantonen dat je klant voor jou belangrijk is.

Succes ermee! 

Laat uw medewerkers uitblinken

Website by