Derde keer goede keer

24 oktober 2018

Derde keer goede keer

Mijn zoektocht naar nieuwe gordijnen. Drie opmerkelijke ervaringen...

Ervaring 1

Na mijn zoektocht op het internet, maak ik online een afspraak bij een gevestigde waarde binnen de sector. Vrijwel meteen kreeg ik een bevestiging van mijn afspraak. Samen met mijn vriendin begaf ik me dus mooi optijd richting de showroom. Deze bleek echter gesloten te zijn en zaterdag enkel op afspraak te bezichtigen. Gelukkig had ik een afspraak gemaakt, maar toch vond ik het vreemd dat er nog niemand was. Na 10 minuten gewacht te hebben, bleek er ook niemand te komen dus gingen we maar naar een andere winkel wat verderop.

Niemand heeft me ooit nog gecontacteerd of iets laten weten. Zelf ga ik hier dus ook zeker niet achteraan zitten…

Ervaring 2

Meteen volgend hierop gingen we naar een andere winkel, waar we wel vriendelijk onthaald werden en meteen kon er een medewerkster zich over ons ontfermen. Ze deed haar uitleg en liet ons enorm veel voorbeelden zien (soms zelfs iets te veel). Ze schreef vervolgens alles op wat ze nodig had om een offerte te maken. Ze ging me deze offerte eind volgende week zeker bezorgen.

Donderdag niks ontvangen, begon ik al wat ongeduldig te worden. Vrijdag ook nog niks ontvangen, dus dacht ik te bellen om te vragen waar de offerte bleef. Gelukkig kreeg ik rond 18h toch een mail met de offerte. De mail ging als volgt:

Beste, Naar aanleiding van uw bezoek aan onze winkel, vindt u hier in bijlage onze prijsofferte. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Eens ik de offerte open deed, verschoot ik toch wel van de prijs... Bovendien las ik de offerte en merkte ik op dat de plaatsing er nog niet inzat. Dit had ik nochtans expliciet gevraagd. Ik moest haar dus terug contacteren en zeggen dat ik dit er ook nog bij wou.

Tot op heden heeft de medewerkster me nog steeds niet gebeld met de vraag of de offerte duidelijk was en of het in lijn lag met mijn verwachtingen...Al deze zaken waren voor mij voldoende om nog naar een derde leverancier te gaan.

Ervaring 3

Op een zaterdag ging ik samen met mijn vriendin langs in een derde winkel en meteen werden we zeer hartelijk ontvangen. We kregen iets om te drinken in een zeer mooi kader. Na een goed verloop van het commerciële gesprek. Ging de medewerkster meteen voor ons een prijs calculatie doen, zodat we een indicatie hadden van het gehele budget. Ook gaf ze aan dat we niet alles in 1 keer moesten aankopen. Zo konden we eventueel later ook nog een bestelling plaatsen aangezien ze al de afmetingen al had.

Eens de prijs gegeven, bleek deze winkel dan ook nog eens een kleine €1000 goedkoper, hetgeen het voor ons zeer makkelijk maakte een goede keuze te maken. De medewerkster kon ook meteen een bestelbon invullen en een afspraak maken om op te komen meten.

Uit deze ervaring onthoud ik 3 belangrijke leerpunten:

  1. Geef ter plaatse een indicatie van een prijs zodat je kan anticiperen op de reactie van je klanten
  2.  Kom je beloftes na
  3. Volg je klanten op

Alvast bedankt voor het lezen van mijn blog. Als ik je ergens bij kan helpen, contacteer me gerust via onderstaande gegevens:

  • e-mail: bran.van.welden@train-time.be
  • gsm: 0491 07 66 76

Laat uw medewerkers uitblinken

Website by